Oferta
Diagnoza logopedyczna – określenie problemów językowych dziecka/dorosłego w odniesieniu do sfer poznawczych człowieka, określenie opanowania języka; na podstawie wyników badania powstaje indywidualny program terapeutyczny.
Terapia logopedyczna:
-
terapia afazji dorosłych;
- terapia dyzartrii;
- terapia dysfagii;
-
terapia osób dotkniętych chorobami neurodegeneracyjnymi;
-
zaburzeń komunikacji językowej w takich zaburzeniach jak:
-
afazja u dzieci, afazja dziecięca, niedokształcenie mowy o typie afazji;
-
alalia;
-
opóźnienie rozwoju mowy;
-
Zespoły genetyczne (m.in. Zespół Downa, Zespół łamliwego chromosomu, zespół Retta, kraniosynostozy);
-
wad wymowy – terapia prowadzona wg szkoły śląskiej logopedii; mając na uwadze ogromny wpływ budowy aparatu artykulacyjnego oraz sprawności poszczególnych jego elementów podstawą diagnozy logopedycznej jest badanie wędzidełka podjęzykowego, a także sprawdzenie ruchomości narządów oraz sprawdzeniu słuchu fonemowego; terapia wad wymowy obejmuje wywoływanie głosek, ich utrwalanie i automatyzowanie, a także m.in. ćwiczenia percepcji wzrokowej i słuchowej;
-
dysleksji – terapia logopedyczna w ujęciu kaligraficznym – zajęcia dedykowane tym dyslektykom, u których największym problemem jest piękne i wyraźne pismo (dysgrafia, dysortografia); program terapeutyczny obejmujący wszystkie podstawowe elementy terapii logopedycznej dyslektyków został wzbogacony elementami kaligrafii, dzięki czemu oprócz zdobywania i usprawniania kompetencji językowych, Twoje dziecko będzie miało możliwość ćwiczenia charakteru pisma, grafii oraz ortografii.
Wczesna interwencja logopedyczna – zajęcia dedykowane najmłodszym, zwłaszcza przedwcześnie narodzonym maluszkom oraz ich Rodzicom, którzy chcą stymulować i kontrolować prawidłowy rozwój ich pociech już od narodzin. Zajęcia prowadzone w formie zabawy rozwijają funkcje wzrokowe (skupianie wzroku, wodzenie wzorkiem za przedmiotem), słuchowe (identyfikowanie miejsca słyszanego dźwięku, identyfikacja wydawanych przez siebie dźwięków i dźwięków osób z otoczenia), ruchowe (kontrola odruchów zanikających i pojawiających się takich jak np. odruch Babińskiego, odruch MORO, odruch Palmara), manualne (monitorowanie pojawiania się kolejnych postaci chwytów w rozwoju dziecka).
Zajęcia dodatkowe:
-
warsztaty kaligrafii szkolnej – warsztaty dedykowane wszystkim tym, którzy chcą by ich dziecko poznało piękno kaligrafii, a przede wszystkim wykorzystało terapeutyczne oddziaływania nauki pięknego pisania, a w szkole popisało się pięknymi, kształtnymi literami;
-
warsztaty emisji głosu – zajęcia zarówno dla dzieci, jak i dorosłych (nauczycieli, dziennikarzy, prezenterów, aktorów); dla grup i osób indywidualnych, którzy na co dzień pracują głosem; zajęcia obejmują m.in. ćwiczenia prawidłowego oddychania, ćwiczenia miękkiego nastawienia głosu, technikę przygotowania tekstu odczytywanego publicznie;
-
wczesna nauka czytania – nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną; zajęcia prowadzone grupowo i indywidualnie.